Lake Mead National Park - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Otto Visscher - WaarBenJij.nu Lake Mead National Park - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Otto Visscher - WaarBenJij.nu

Lake Mead National Park

Blijf op de hoogte en volg Otto

26 September 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na een goed ontbijt in de hal van het Best Western Hotel in Cedar ,zijn we om 9.30 uur plaatselijke tijd vertrokken. De rit ging via het Lake Mead National Park naar de Hooverdam ,was de temperatuur bij vertrek nog matig ongeveer 15 graden,binnen anderhalf uur zaten wij weer op plezierige temperaturen (30 graden) en volop zon. Het Lake Mead Park is deels gevormd door de Hoover Dam , de Colarado rivier zorgt voor de aanvoer van het water. Met miljoenen bezoekers per jaar een enorm goed bezocht park.
Aan het eind van het park kom je bij de Hooverdam ,heel indrukwekkend om te zien waar ze in America in de dertiger jaren van de vorige eeuw al toe in staat waren. Daarna zijn wij doorgereden naar Las Vegas waar wij om 15.30 uur in ons hotel aankwamen vlakbij "THE STRIP"Het uitgaanscentrum van
Las Vegas(1 uur tijdverschil,met Utah) totaal een rit van 230 Mijl ,niets bijzonders voor Amerikaans begrippen, en voor ons inmiddels ook niet meer.Vanavond gaan wij het nachtleven van Las Vegas bekijken.